mandag 8. august 2011

Tilbake til normalen

Etter triste rare dager kom hektiske og koselige dager.
Ferien er over, jeg har jobbet i 3 uker nå. Det er faktisk ikke så verst  å jobbe igjen :) Ellers har jeg fått med meg noen konserter i forbindelse med Olavfestdagene i Trondheim. Var også innom den trønderske matfestivalen. I løpet av 5 dager var jeg i byen 4 av de, Line mente jeg var bytøs, hehe. Jeg var forresten sammen med henne 2 av dagene. Først en kosedag på fredag hvor vi bare labba rundt i byen og ikke gjorde stort. På søndag var vi på Timbuktu og Karpe Diem konsert. Kosa oss der sammen med fjortisene :)
Karpe Diem
Timbuktu
    








Jeg og Line 


Dagen etter var jeg i byen sammen med broren min og noen kompiser av ham. Vi var på Brukbar, deretter Kaizers konsert før vi runda av kvelden på Cafe Dublin.
Kaizers Orchestra

Dagen etter var jeg i byen for å møte mamma. Vi var på bryllupskjoleutstilling på Nordenfjelske. Mye forskjellig folk gifter seg i altså! Utrolig nok så var det eneste bildet jeg tok, av den eneste svarte brudekjolen som var der, den stakk seg ut blandt alle de hvite. Den ble i sin tid bært av ei som het Inga Myhre, det som jeg vil bli hetene viss jeg gifta meg med min prins og tok hans navn...

Etterpå var jeg og mamma på Baklandet Skydsstasjon og spiste mat. Koselig å rusle rundt i finværet. Vi var også innom Brukbar og Bari og tok noen drinker før jeg tok bussen hjem igjen.
Sjarm på Bakklandet


På fredag etter jobb plukket jeg opp søskenbarnet mitt på Værnes. Vi kjørte til Trh og plukket opp et annet søskenbarn, sammen kjørte vi til Valsøyfjorden. Vi har lenge snakket om et søskenbarntreff så nå hadde jeg og søs endelig bestemt oss for å arrangere et. Vi tenkte å gjøre det enkelt, billig og uformelt. Det viktigste var at vi møtes.
På lørdagen skulle treffet starte kl 17 men tradisjonene tro i Stokkeslekta så var det meste forsinket. Søs hadde vært i Trh dagen før i begravelse og ligget over der. Det var visst et skikkelig gravøl før hun var ikke i stand i å kjøre derifra før langt utpå dagen. Og det var hun som skulle lage bacalaoen! Jeg måtte ringe til bror, han og kompisene lager seg bacalao sammen noen ganger. Han kom, med lånt kokebok og kasserolle. Det var bare å hive seg rundt å skrelle potet. Jeg bakte kake mens bror fortsatte med middagen. Sendte melding til søskenbarna mine om at det ikke var noe stress med å komme til rett tid. Alle var allikevel kommet til 17.30, til og med søs, arrangøren. Middagen var ferdig kl 19, da hadde vi måttet døyve den verste sulten med popcorn som vi lagde i en uønsket popcornmaskin.
Etter maten fortsatte vi med drikken og pratet skit og mimret om "gamle" dager. Koselig kveld ble det :)
Bror og jeg
(det var ikke planlagt at vi skulle posere likt...)

På søndag var det full bil, jeg, 3 søskenbarn og så ble endelig Are med hjem etter å ha vært på turne i en måned! Nå er hele familien samlet for første gangen på lenge. Det har vært en rar sommer dette. Først hadde jeg ferie, Norge på tvers, mye reising til Valsøyfjorden. Når jeg var ferdig med 3 uker ferie så gikk Tom ut i 4 ukers ferie. Så døde bonusfar, samme dag som vi begraver han skjer terroren i Oslo. Det har vært dager med gråt, lite søvn og triste tanker. Men nå den siste uka har ting bedret seg, mye er tilbake til normalen, man har fått litt avstand til ting og jeg har vært opptatt med musikk, latter og herlige mennesker! Jada, livet er bra!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar