mandag 15. august 2011

Tjo bing!

Ei helg med finvær! Herlig!
I dag har jeg endelig fått mala ferdig diverse småtteri som stod igjen etter vi mala huset. Så nå er gelender på både inngangsparti og veranda ferdigmalt + noe av gjerdet. Flikka litt her og der med det samme jeg var ute med penselen, og jaggu så berga både barn og katter uten å få maling på seg!

På lørdag ble teltet satt opp i i hagen så de to minste guttene skulle få ligge ute i sovepose. Med eldstemann som bas  fikk de tre gutta opp et 4-mannstelt. Ikke verst. Gutta boys instalerte seg med liggeunderlag, soveposer, puter, godteri, vann og tannkost/tannkrem. Lesestoff og lykt var også med. De hadde til og med hvert sitt soverom, luksus!


Mellom klokka 5 og 6 på natta ble vi vekt av to frosne gutter. Temperaturen var på rundt 5 grader og det hadde blitt i kaldeste laget, til og med for han som lå med sokker og fleecejakke. De hadde ryddet ut og pakket sammen og nå var campingtilværelsen over. Det beste var å ligge innendørs med god og varm dyne :)

I morgen er mannen i huset ferdig med sin 4 uker lange ferie og Are starter på skolen igjen på onsdag så snart er hele familien tilbake i normal gjenge. Litt godt å komme inn faste rutiner igjen men samtidig setter det begrensinger. Det er mye jeg har lyst å gjøre enda mens det er sommer. Jeg og Are har planlagt lenge at vi skal sykle til Trondheim, det blir verre å få til nå når han begynner på skolen. Are har vært bortreist nesten hele sommer og det ustabile været her i Trøndelag gjør det vanskelig å planlegge fram i tid. Men jeg håper vi får det til. Da skal vi sykle dit, har lovt Are å spise på Big Horn så skal vi ta toget tilbake - gleder meg, det blir koselig :)

Lengselen etter friluftsliv og hyttetur har også meldt seg... Må på fjellet snart! Jeg tok med meg to gutter på skogstur før helga men runden til Snauskallen er ikke lang nok til at jeg blir tilfredsstilt. Må få gjort noe med også...

Klikker mentos på nettet her! Får ikke lastet opp bilder, har prøvd siden i går og nå gir jeg opp og publiserer uten bilder... :(
Gleder meg til bredbånd - NESTE ÅR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar