onsdag 31. august 2011

God tid :)

Har tid til overs før senvakt så slenger inn et usaklig blogginnlegg.

På fredag skal jeg på konsert med snuppeluppene Line og Hilde. Vi skal på Lars Vaular og Hopalong Knut - gratiskonsert i Tr.heim. Etterpå skal vi shake assen på et dancehallgulv :) Jippi, blir kos!
Lars Vaular

Hopalong Knut

Eneste problemet er hvordan vi skal komme oss hjem etterpå. Forbanna nettbuss må vel skjønne at folk ikke bare drikker på lørdager? Det finnes tørste sjeler ellers i uka også som vil hjem i løpet av natta. Eller folk som ikke har førerkort eller bil som vil tilbringe en fredagskveld i Bartebyen uten å måtte skynde seg å rekke siste bussen hjem. Blæ!
Apropos det, det er valg snart. Sats på kollektivtilbudet! Ikke bare i midtbyen men også i mer rurale strøk. Ikke rart folk kjører bil i dette landet.
Jeg har tatt valgomaten på både NRK og Aftenposten - fikk forskjellig resultat så er ikke helt sikker i min sak enda. Men jeg vet hva jeg ikke skal stemme. På begge testene kom Frp nederst, ingen overraskelse. Ingen parti har vel gått ut og beklaget utsagn så ofte som de. De tråkker midt i salaten gang på gang. Jaja, er ikke intr i noe politisk debatt altså, folk må få mene hva de vil og jeg håper at flesteparten stemmer ved valget. Jøss, der fikk jeg slengt inn litt politisk engasjement også ;)

Og mens jeg sitter her og skriver hører jeg dunk, dunk og pip, pip. Inn på stua, der jager minstepus ei mus! Langsmed vegglistene, under vedovnen, under stolen i hjørnet og rundt og rundt. I 20 min holder de på før Karo setter tennene i den stakkars musa og jeg hører det knaser i brusk og bein. Jeg skulle ønske at dette skjedde utendørs for det blir jo litt av et søl. Til slutt må jeg jage unna katta for å hive ut musa (det som er igjen av den), og igjen ligger det innvoller og blod og likskit. Sånn er det å bo på landet.
Var ikke helt slik det gikk for seg men det var ihvertfall katten som hadde full kontroll


Jaja, da ble det jo faktisk litt lengde på innlegget. Litt hverdagsaction må vi ha med ;)
Ellers har jeg vært på trening i dag. Funksjonell styrke, spennende med ny time. Likte øvelsene bedre enn vanlig styrketrening som jeg syns er KJEDELIG! Må bare komme i gang med gode rutiner med treninga igjen etter en slapp sommer.
Feel my power!

Okidok, der kom Are hjem sammen med en kompis. Skal gjøre noe forefallende husarbeid før jeg kaster meg inn i bilen og drar på jobb. Eldreomsorgen kaller! Som dere skjønner er jeg frisk igjen :)

Tudelidu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar