tirsdag 29. mars 2011

Fredagstull og fyllemimring

Hei!
Jeg rekker ikke å oppdatere bloggen så ofte så det blir referat fra fredagskvelden du får i dag. Har ellers hatt arbeidshelg i helga så det er ikke så mye skrive om. Fridag i dag :)

Fredag hadde jeg fri og gledet meg til Hell Kittenstreff på kvelden med påfølgende konsert. Jeg og Are dro inn til byen på ettermiddagen. Are skulle ta bussen til Molde og jeg skulle til Tanja. Tanja er ei venninne som jeg har kjent siden vi ble konfirmert sammen i `95 men det var først i `99 vi ble venninner. Har delt tykt og tynt i over 10 år, og ser på henne som en av mine beste venner. Vi har ikke vært så mye sammen de siste årene som før men det er grunnet at ingen av oss er single lenger og vi har vært opptatt på hver vår kant med jobbing og studering. Jeg har ligget mang ei natt i skuffa i senga hennes etter å har vært på fylla sammen, og dagen derpå med fyllesjuke og uklare minner og dårlige tv-programmer. Den epoken er over, vi er tatt av parforhold og arbeidsliv! Og så er vi vel blitt litt eldre... Men, ta oss en fest sammen gjør vi med ujevne mellomrom enda. Senest på fredag hvor vi skulle ha klubbkveld og det ble bare oss to + Gabrielle. Jeg og Tanja stekte oss pariserpizza i min gamle hybelkomfyr  (det er ikke plass til større pizza...) og etterpå røyka vi sigaretter selv om begge to har slutta. Etterhvert åpna vi hver vår vinflaske (fornuftige mennesker; tiden med tequilashots og teknert er forbi) og spiste potetgull fra hybelpose. Kosa oss med mimring og utveksling av sladder om gamle kjente. Etterhvert kom Gabrielle og vi spiste ost og kjeks og fortsatte med vindrikkinga.
Nærmere 22 satte vi nesa mot Solsiden hvor Ida Maria skulle holde konsert på Blæst. Kvalm av vin så da var det godt med drinker! For dere som ikke har vært på konsert med Ida Maria så er det noe jeg anbefaler! Kul dame, god musikk og et heidundrande liveshow! Absolutt verdt pengene, den dama gir alt. Har kontakt og kommunsikasjon med publikum og har ei gi-faenholdning som kler ei tøff rockedame, IM - du er rå!
Ida Maria på Blæst 25. mars 2011

Etter konserten tok vi på oss yttertøy og brøytet oss gjennom snøstormen og gikk videre til 3B, en av de stedene jeg og Tanja har vært mest når vi har vært på livet i Trh. God musikk og bra atmosfære. Der var det splatterkveld, juhuu! Vi gikk innerst i lokalet og fikk danset rævva av oss! Hvor det ble av Gabrielle var det ingen av oss som visste. Men svette og fornøyde kunne vi konstatere at kvelden hadde vært vellykket da vi satte oss i taxien og dro hjem :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar