onsdag 16. mars 2011

Skitur i dag :)

Jadda, her går det framover! Fra å være halvdau for en uke siden begynner nå energinivået å stige. I dag har jeg vært på skitur i Malvikmarka. Siden kl var 9.30 på en onsdagsformiddag så jeg for meg å ha løypene for meg selv men neida. Jeg hadde glemt to andre grupper (bortsett fra turnusarbeidere) som også har muligheten til aktivitet på formiddagen; seniorer og skoleklasser! Ble skeptisk da jeg så en haug med friske og kåte 17 åringer fra Malvik vgs og pensjonister med toppluer og lange ski, men jeg tok sjangsen når jeg først hadde kommet så langt og spente på skiene. Forserte mange hinder de første kilometrene med uengasjerte ungdommer med dårlig teknikk men det tyntes ut i rekkene desto lengre opp jeg kom. Heldigvis! For det jeg liker best med skitur er å gå langt i passelig tempo uten å gå i sikksakk mellom andre skigåere med bare mine egne tanker og ski å ta hensyn til. Når jeg svingte av mot Skarpåsen var det ikke mange andre å se og det var deilig :)
Planen i dag var zumba på Spenst men siden den timen var avlyst og sola skinte ute ble valget enkelt. Godt med frisk luft og fysisk aktivitet. Fordelen med turnusarbeid er fri på formiddager :) Ha en fin dag!



Ved Vållåsjøen

Kart over Malvikmarka:
http://idrett.speaker.no/Downloads/64167/pics/MalvikMARKA2003.pdf

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar