lørdag 19. mars 2011

Guilty Plesure

Alle mennesker har en måte de ønsker de blir sett på av andre, et image, hvordan de framstår i fht klesstil, musikksmak, meninger, bilmerke eller hva det måtte være. Jeg har vært ei jente som har vært opptatt av musikk og har definitivt uglesett folk som har likt f.eks danseband, contry og listepop. Selv har jeg likt band som Metallica, Rammstein, Nirvana, Turboneger, Pantera, Guns N`Roses, Satyricon for å nevne noen, men også Radiohead, Pink Floyd, Prodigy og mye annet! Innen hiphop/rap er det Eminem det gjelder, ellers fan av sære damer som Fever Ray, Lykke Li, Robyn (bare svensker!) osv. Ja og Lady Gaga, synes hun er flink (se liveopptak på youtube) og ikke som alle andre.
Jeg er glad i å danse ute på byen, og liker zumba og andre timer med dans i treningen. Setter gjerne på musikk hjemme som jeg vrikker meg gjennom gulvvasken med. Gjennom en kollega på jobben ble jeg spurt om jeg ville være med på linedans. Har faktisk vært med et helgakurs tidligere for ca 10 år siden da jeg bodde i Halsa og da var det bare å henge seg på det tilbudet som kom til bygda. Uansett så tenkte jeg å gi det en sjangse og ble med en kveld. Klarte å henge med ganske fort og syntes det var arti da jeg fikk til en dans. Det som er så kjekt med linedans er at du trenger bare å konsentrere deg om føttene og slipper å koordinere de med hendene. Syntes det var en lettliva gjeng hvor man ikke trengte å føle at man må bevise noe. Avslappa stemning og godt humør. MEN! Så er det musikken da. Contry... Ikke min smak i det heeeele tatt! Og når jeg får en sang på hjernen når jeg kommer hjem blir jeg oppgitt. Skyndte meg inn på Spotify og satte på Raga Rockers med Noen å hate, ut med innestengt aggresjon og contrytoner. Puh! Men jeg har fortsatt å komme tilbake på dansekveldene, tross min misnøye med musikken. Det er faktisk noe jeg ser fram til. Mye tull og latter og to timer med dansing, herlig! Som dere skjønner så har jeg et ambivalent forhold til torsdagskveldene når jeg svinger meg etter contrymusikk. Og jeg vet at jeg må melde meg inn i Contryklubben for å betale for herligheten, den sitter langt inne. Imaget mitt sprekker totalt! Fortvilet måtte jeg snakke med sambo`n om dette. Han synes det er fornøyelig og passer på å mobbe meg når det måtte passe seg. Som f.eks når han har kompiser på besøk. "Vet dere hva Inga har meldt seg inn i? Cowboyklubben!" Råflirer mens han slår seg på låret. Jeg står der passe beskjemmet og presiserer at det heter Contryklubben og at jeg ikke har meldt meg inn enda. Men nå forrige torsdag ble jeg altså spurt igjen av dansegjengen om jeg ikke skulle melde meg inn og jeg sa ja, jeg må vel det... Så nå er jeg visstnok medlem :/ Og ikke nok med det, så var det en journalist og fotograf der for å lage repotasje om oss. Til og med jeg måtte ha på meg klubbskjorte (grøss) og stille opp på bilder. Det var så vidt jeg ville si navnet mitt til journalisten for jeg skammet meg så! Dette er ikke meg! Nå sprekker bildet av meg! Jeg liker ikke contry! Jeg liker bare å danse!
Men gjort er gjort og jeg må jo bare innrømme at jeg faktisk liker dansen. Heldigvis så er det ikke bare contry vi danser til men det er hovedsaklig det. Og nå vet alle som leser dette om meg, det er bare å hoppe i det. Jeg liker linedans!!!

2 kommentarer:

  1. HEHE...for en start da Cowgirl, tenk å komme i avisa første dag som medlem, jaggu heldig du!!
    Den får du ikke glemme så lett, det lover jeg ;)
    Du får meg alltid til å smile Ingupingu, selv når himmeln er bekkmørk.
    I love u :)

    SvarSlett
  2. hahahaha.....Jeg ler meg ihjæl! Country-Inga!
    Country e digg de sjø Inga ;-)

    SvarSlett