tirsdag 4. oktober 2011

Hei sveis

Jada, er på bedringens vei! Bra er det for nå er jeg lei av dagsenga, sofaen, husets mange vegger og rot som hoper seg opp når husmora er syk. Det skal sies at jeg ikke er helt frisk enda.
I går kunne jeg skryte på meg å klatre i plommetreet! Plukket hele 3 plommer (!) før jeg hentet posten,. Måtte ty til sofa, pledd og tv etterpå for da var jeg sliten! Fridag i dag og om jeg skal på senvakt i morgen er under løpende vurdering. Hadde jeg vært innelåst med en kontorjobb hvor jeg slapp å forholde meg til andre hadde jeg vært frisk nok. Men eldreomsorgen fungerer ikke slik. Jeg blir sliten av å prate og blir irritert om min samtalepartner ikke hører meg for det betyr blod, svette og tårer å heve stemmen -  altså å prate med tunghørte gamle damer kan slite meg ut. Jeg orker ikke å sette på klesmaskin fordi jeg blir svett av å tenke på å at klærne må henges opp etterpå. Ups, på jobb må slikt gjøres fortløpende. Jeg jobber på en IA-bedrift men med bare to på jobb så kan man ikke bare si at du må jobbe alene i dag for jobbkompisen din blir for sliten og må heller gjøre noe papirarbeid.
Grunnen til det korte innlegget forrige gang var fordi jeg var enda sykere enn nå. Da lå jeg med feber og kroppsverk og en hals som kjentes ut som et åpent sår. Jeg innstalerte meg på kontoret i senga der med alt jeg trengte innen rekkevidde.
Febersløv.no
På lørdag reiste Line til Gran Canaria - gleder meg vilt til å besøke henne! Billett er bestilt!
Neste gang vi møtes blir det solbriller og sommerkjole!
Ellers så har Are høstet maisen sin. Jeg har fått tomater på plantene mine men de er fremdeles grønne så nå har jeg satt de innendørs. Håper de får farge snart :)


Det ble bare to kolber men arti å ha prøvd det. Vi var litt sent ute med å så i år og hadde veldig dårlig vær. Vi prøver igjen neste (v)år :)

2 kommentarer:

  1. Syk enda da stakkar.... :( Ska send dæ goe vibba, så du bli frisk :)
    Gler mæ supermasse t du kjem snuppa!!

    SvarSlett
  2. Whop, whop! Takk for goe vibba <3

    SvarSlett