tirsdag 11. oktober 2011

Ferie, del 1

Jeg har ei uke med ferie, halleluja! Are har også fri og er hos faren sin hele høstferieuka. Jeg pakket bagen og dro hæm åtn far på søndag. Skal være her til i morgen (onsdag). Det er late fine dager. Det er dårlig vær ute så hytta ble uaktuell denne gangen. Istedet dro jeg og søstra mi til hytta som hører til slektsgården vår. Det går ann å kjøre nesten helt fram, vi parkerte et par km nedi veien så vi fikk oss en frisk gåtur i regnværet også. Kom fram til den koselige bua, hentet vann og tente opp. Hytta er så liten at det ikke sofa der så vi sitter ved det lille bordet ved vinduet og leser gamle aviser og i hytteboka. Vi har mange gode minner derifra. Da var hytta enda mindre men vår søte onkel og tante har bygd på litt (så nå er den nesten dobbel så stor!). Vi drakk te og spiste kokesjokolade. Søs hadde ansvar for noe å bite i. Hun åpnet posen og la fram ost og smør men kjekspakken hadde hun glemt hjemme. Så vi stjal noen slagna Kornmo vi fant i et skap. Alt smaker godt på hytta :)
Da det begynte å mørkne gikk vi ned til bilen igjen og kjørte hjem.
Søs

Jeg



Senere på kvelden var jeg og broren min cowboys from hell - vi så to Panterafilmer. Mye umoden, destruktiv festing er vel det som beskriver filmene best men litt musikk er det heldigvis blitt med. Den er jo knallbra!! Vulgar display of power er mitt favorittalbum. Albumet ble gitt ut i 1992. Anbefaler det viss du digger metal

I dag har jeg laget hjemmelaget fiskegrateng til pappa. Ble ikke helt vellykket men han forsynte seg flere ganger så den var nok spiselig (eller at han var veldig sulten). Nå har jeg nystekt eplekake på komfyren. Jeg var på slang hos naboen, gode småsure epler. Jeg og paps skal nå opp til tante og onkel på besøk - det blir kos :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar