lørdag 22. oktober 2011

David Guetta

Jeg er ikke noen kjempestor fan av dance, trance, house, osv og da jeg fikk sjangsen til å bli med på konsert med David Guetta var det mest hendelsen i seg selv som fristet. Han er verdens mest kjente DJ med mange hits langt oppe på hitlistene. Konserten ble utsolgt i løpet av 8 timer og det var 6500 entusiastiske mennesker i teltet i Dødens Dal. Jeg for min del hadde ikke billetten i hånda før samme dag som konserten og hadde slått fra meg muligheten til UKA`s store begivenhet.
Uansett så klarte min søte svigerinne å skaffe meg billett og sammen fikk vi oss kremplass helt foran. Først kom Nervo fra Australia som oppvarmings DJ`s, verdens mest sjarmerende tvillingsøstre.
Nervo

God stemning helt til det kom en fyr som bare klenget seg på. Ikke vet jeg hva slags substanser han hadde inntatt eller om han bare manglet sosiale sperrer. Det gikk visst ikke helt inn at vi begge var opptatt men etterhvert ga han heldigvis opp og prøvde seg på jentene som stod ved siden av. Stod der og tørrjokket og iglet seg innpå til jentene måtte si fra til vakta og han ble heldigvis kastet ut.
Så kom endelig David Guetta og teltduken løftet seg av brølet fra publikum!
IPhonekamera er noe dritt men dette er altså David Guetta
I over to timer holdt han teltet i sin hule hånd med lysshow og dansbare beats. Svette, varme kropper som sang med og hyllet helten sin. God stemning hele veien ut. Jeg var sliten da konserten var over, hadde danset i flere timer. Jeg hadde også ulltrøye og tjukk genser på meg for jeg frøs så jævlig før jeg dro så jeg holdt på å dø av heteslag under arrangementet. Ble foret med vann av vaktene innimellom men når jeg ikke har kontroll selv på mengde kjennes det ut som drukningsdøden. Teltet er tydligvis ikke 100 % vanntett for det dryppet både på publikum og hovedpersonen. Jeg syntes det var deilig men tror Mr. Guetta var bekymret for utstyret sitt. I hvertfall måtte det sitte en fyr ved siden av ham gjennom deler av konserten med håndduk for å holde det verste unna.
Jeg og verdens kåteste linselus
En stort sett positiv opplevelse bortsett fra at noen ikke skjønte at vi var der pga musikken (grunnen til at jeg smiler på bildet er at jeg var så happy i utgangspunktet. Han fyren kom akkurat da Heidi tok bildet) og at noen har litt for spisse albuer. Dette gjelder spesielt menn med en viss mengde muskelmasse og noen frekke bitches. Blandt annet ei svensk dame som stjal plassen til Heidi og som begynte å krangle om det i tillegg. Jeg hadde planer om å plante tyggisen min i håret hennes på slutten av konserten men hun forsvant heldigvis (for alle!) i starten av settet. Heidi hadde visst planer om å lugge henne. Hehe, vi damer er nok kanskje mer utspekulerte enn menn?

Ellers kan du lese anmeldelser av konserten i Adressa og på UKA sine sider. Christine Danke i NRK har også anmeldt konserten for Lydverket.
Sjekk ut linkene:

http://www.adressa.no/kultur/festivaler/article1714033.ece
http://www.uka.no/nyheter/1396/
http://www.nrk.no/lydverket/generisk-guetta/

Nå skal jeg snart på jobb, har arbeidshelg. Så gleder jeg meg til mandag for da er det konsert med White Lies :)

1 kommentar:

  1. Hahaha, måtte flire da jeg leste det med hun svensken ass, har helt glemt hvor utrolig provosert jeg ble av henne! Shotgun på å være ufordragelig tydeligvis :)
    Men kvelden var helt sykt morsom sett bort fra det, og når ser jeg bare frem til White Lies! <3

    SvarSlett