tirsdag 26. april 2011

Høytid - over og ut!

Har hatt fire fine dager på Nordmøre!
Kjørte fra Hell på skjærtorsdag, meg, radioen (cd`er i tunnelene da, hvorfor tar ikke p3 inn der?!?) og bare veier. Og en del andre som skulle på påskeferie... Hadde våknet kl 8 om morgenen, klart som et egg (!), nå var det ferie! Dusja, spiste frokost og pakket siste rest. Liker å kjøre bil alene -  mine egne tanker og musikk. Kom fram i rett tid og rakk å ha et lite øyeblikk for meg selv "hjemme" (15 år siden jeg flyttet hjemmefra, men det er fremdeles hjemme). Hørte en voldsom fuglesymfoni ute selv om jeg satt inne på kjøkkenet. Regn og grått utenfor. Kjørte til Botna for å møte pappa m/frue og Aremann. Tok med meg Are og leverte fra meg sekken til pappa som skulle kjøre scooter tilbake på hytta.
Deretter på besøk til mamma. Full familiemiddag. Så kjøre Are til ferja for han skulle til faren sin igjen. Så tilbake til mamma, skifte klær og ta med sekk og ski. Mamma kjørte meg innover dalen hvor jeg skulle gå opp på fjellet på ski. Dårlig snødekning nederst men når jeg kom lenger opp ble det bedre. Like greit med smørefire ihvertfall. Hadde flaks, oppholdsvær hele veien opp. Var framme kl 19. Varm hytte og kveldsmat sammen med pappa.

Vannski...

Langfredag bød på sol, sol og oppholdsvær - juhuu! Pakket sekk for å gå på tur da søs og Snorre meldte sin ankomst. Vi gikk allikevel en liten skitur før de kom men droppet sekken. Gikk til Botnavatnet. Søs og Snurr hadde kommet fram da vi kom tilbake og hadde tent opp bål. Søs hadde laget deig til pinnebrød og vi stekte pølser på bålet. Kosa oss ute. På kvelden lagde pappa lammestek og vi kosa oss enda mer. Rødvin og skitprat. Søs og Snorre gikk ned igjen utpå kveldinga.

Påskeaften bød på samme været og denne gangen tok vi med oss sekken da vi gikk på tur. Svarthammarn var utgangspunktet. Kjøre scooteren over vatna først så vi var sikker på at den ikke ble stående igjen på hytta grunnet issmelting. Møtte folk her og der, men ikke den store utfarten. Tente bål og satte på svartkjel`n.
Pappa bød på indisk mat tilbake på hytta. Ellers småprat og fliring og avslapping etter tur og sol i ansiktet.

Storvatnet



Her var det snø. Og bratt...



1. påskedag skulle jeg ned igjen men vi rakk en skitur til Fjærlisetra først. Så var det å pakke sammen sekken igjen og gå ned på ski. Tilbake til utgangspunktet men denne gangen med et sett til med fregner og rød nesetipp. Mamma kom å hentet meg i Rodalsdalen. Onkel Ronkel var så grei å hentet Are på ferja så nå var mor og sønn endelig sammen igjen <3
Spiste god middag før vi atter en gang satte nesen mot Trøndelagen.
 Lite bilder fra påska for jeg hadde glemt fotoapparatet og mobilen er bestandig avslått på hytta. Men pappa og søs har fotografert litt så jeg får få bilder fra de senere. Noen IPhonebilder ble det uansett fra siste dagen.


Pappa & jeg

2. påskedag. Fint vær men overskyet. Jeg og Are klødde i de grønne fingrene våre og kjøre til Plantasjen for å handle diverse. Vi var nok litt tidlig ute for de hadde ikke åpnet enda så vi tok en tur til Storvika mens vi ventet. Sjøluft og måseskrik, klatring og sisten i skogen.
På Plantasjen kjøpte vi frø og ei ny rive. Noen blomster også. Are insisterte på å så mais. Ellers har vi sådd solsikkefrø som vi gjør hvert år + tomat. Håper det blir resultat.
Kjedlig å skulle på jobb igjen. Men det var greit med senvakt. Rolig på jobb.

Storvika, Stjørdal

Are er spent på om det blir mais etterhvert

Pus må undersøke hva dette er

I dag har hverdagen startet igjen. Jeg har planer om å jogge av meg litt påskefett. Senvakt i dag også.
Ha ei fin (kort) uke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar