mandag 4. april 2011

Dytt!

I dag starter kampanjen til Stjørdal kommune gjennom Dytt (Dytt AS er Norges største arrangør av aktivitetskonkurranser) som går ut på at vi danner lag på arbeidsplassen og tar på oss skritteller og skal i løpet av perioden 4. april til 10. juni ha gått i gjennomsnitt 10 000 skritt hver dag. Målet er til slutt å ha gått Stjørdal rundt, 505 km! Vi har dannet lag og vi kaller oss Team Museskritt... Kreativiteten på slutten av en arbeidsdag var heller laber da jeg og Mona skulle registrere oss :)
I hvertfall så er vi motiverte og jeg kjenner jeg har trengt en dytt (haha) for å komme i gang. Har jo planer om å gå Norge på tvers i juni og det er ikke så lenge til. Merker at kondisen ikke er på topp så jeg trenger virkelig å sette i gang nå. Og Dytt-kampanjen er det jeg trenger  for å motivere meg og for å ha et mål å nå. Så før jeg la meg i går kveld bestemte jeg meg for å starte joggesesongen i dag! Vi har hatt finvær i helga og mesteparten av snøen på veier og fortau er smeltet. Er nok enda noen uker igjen før jeg kan jogge runden om Husåsen, så jeg må nok nøye meg med asfalt nå i starten. Det skal bli godt å komme i gang i gjen men jeg gruer meg litt til starten. Har vært slapp så lenge nå så det blir tungt.

Synes ihvertfall det er flott at kommunen tar initiativ til aktivitet og prøver å motivere sine ansatte, og at vi får gratis skrittellere gjennom kampanjen. Skulle gjerne ønsket at de sponset Spenstabonnementet mitt også. De har jo alt å tjene på å ha friske og spreke ansatte. I hvertfall innenfor helsesektoren hvor det er mange som sliter med slitasjeskader, stress og kroniske sykdommer. Kunne gjerne tatt litt gratis fysioterapi med samme og jeg, hadde ikke gjort ting verre akkurat! Så i avisa for noen uker siden at på Halsen sykehjem får de ansatte behandling  (husker ikke eksakt hvilken behandling det var men mener det var massasje, soneterapi...) i arbeidstida, de får til og med sponset halvparten av utgiften som behandleren tar av arbeidsplassen, way to go!!! Og dette hadde ført til at sykefraværet hadde gått ned. Det lønner seg å ta vare på sine ansatte.

Nei dette blir det ikke  noe uttelling av. Jeg har bare 788 skritt enda så jeg må knyte på meg joggeskoene og komme meg ut!

Bli inspiret av Dytt sine sider http://www.dytt.no/ og på facebook http://www.facebook.com/Dytt.no

Ha en aktiv dag!!!

1 kommentar:

  1. Herlig! Og ikke så tungt som jeg trodde. Nå har jeg 6868 skritt! Bra start med tanke på å nå målet på 10 000 :)

    SvarSlett