onsdag 25. mai 2011

Tjenare!

Tenkte å skrive et innlegg hvor jeg skrev at jeg ikke hadde noe å melde men så kom jeg på at jeg kan skrive litt om turen jeg nylig har vært på.
Jeg og Line, min gode venninne og gamle arbeidskamerat
Jeg har vært med på noe som heter Demensomsorgens ABC og etter 2 år med studier skulle vi nå på avslutningstur til Østersund!
Vi var 6 fjonge damer som dro, jeg og 5 bestemødre. På stasjonen møtte vi kolleger fra min gamle arbeidsplass, trivelig gjensyn. De skulle til Åre på planleggingsdager. Jämtland og den stakkars konduktøren på svenska statsbanor fikk skikkelig gjennomgå så tidlig i uka!

Kiss us, kiss us, we have Underberger!
Skål!

Uten noen andre planer enn å kose oss med mat, alkohol og shopping så var det kun det vi gjorde i 2 dager. Og jeg skal ikke klage jeg! Spiste mye god og billig mat. Drukket en del god og billig drikke. Handlet litt og vindusshoppet masse!
Etter 3. gangen på Indiska, etter å snudd det 500.de plagget på H&M, etter å ha diltet lydig rundt på Kappahl, etter 2. gangen på systembolaget for å finne ut at de ikke har Moscato der, etter å ha gått Prästgatan og Kyrkgatan opp og ned i mente, etter å ha trålet alle skobutikker etter sko fordi jeg hadde bestemt meg for å kjøpe sko, etter å ha dratt trillekofferten på brostein i halve Østersund, etter å måtte kjøpe meg skjerf pga den voldsomme vinden, etter å ha hatt kun 16 minutter for meg selv fra 08.26 mandagsmorgen til 19.50 tirsdagskveld så gledet jeg meg til å sette meg på toget hjem. Og hvilken lykke, jeg ble spurt om ungdomsbillett! Selvsagt var jeg ungdom. Så jeg betalte 60,- SEK mindre for min billett hjem enn de andre. Og ikke nok med det, jeg ble spurt om leg når jeg var på Systembolaget også. Begge gangene når jeg handlet VIN! Jeg får nok nyte det så lenge det varer.


Uansett, det har vært herlige dager tross mye gåing og at jeg ble lei shopping til slutt. Jeg jobber sammen med en gjeng flotte og spreke damer. Jeg er ikke i tvil om at sosiale treff/turer på fritida gjør godt for arbeidsmiljøet. Man blir kjent på en helt annen måte. Ingen av disse damene er en del av den boligen jeg jobber på men det sveiser sammen husene og personalet når man har så trivelige erfaringer sammen og gjør det lettere å samarbeide :)
Jeg har faktisk ingen bilder fra Østersund å legge ut. Ingen av de er av meg, det ser ikke ut som jeg har vært med på turen en gang. Så jeg tok et par bilder av skoparet og skjerfet jeg kjøpte ihvertfall da. Kjøpte noe annet dilldall også men det orket jeg ikke å hente.
Noe av fangsten


Er klar over at skjerfet ser ut som et gardinfag etter oldemora di men det er faktisk ganske pent


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar